.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشاء مجدد مکانیزه برنج استان مازندران

رییس اداره روابط عمومی و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از برگزاری مراسم نشاء مجدد مکانیزه برنج در روستای ملاکلا شهرستان محمود آباد خبر داد.

به گزارش شمال نيوز، مهدی خلیلی رییس اداره روابط عمومی و سخنگوی سازمان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مراسم نشاء مجدد مکانیزه برنج با حضور رضا عظیمی رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران، مشایخ فرماندار شهرستان محمود آباد، حاج آقا اسماعیلی امام جمعه شهرستان محمود آباد و دیگر مسوولین استانی و شهرستانی روز شنبه 29 تیرماه سال 92 در روستای ملاکلا شهرستان محمود آباد برگزار گردید.

در این مراسم رضا عظیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از برنامه ریزی برای کشت مجدد برنج به دو صورت نشاء مجدد و پرورش رتون در سطح حدود 000/80 هکتار در استان مازندران خبر داد و افزود در همین راستا و با فعالیت بیش از 1224 دستگاه نشاء کار که برای تجهیز ناوگان مکانیزاسیون برنج وارد استان شده است، عملیات نشاء مجدد برنج به صورت مکانیزه صورت می پذیرد.

وی همچنین از فعالیت کمباین های مخصوص برداشت برنج در استان خبر داد و گفت تاکنون در سطح 950 هکتار از اراضی شالیزاری استان عملیات برداشت برنج انجام گردیده که 80% آن (760 هکتار) به صورت مکانیزه بوده است.

ایشان با اشاره به مزایای استفاده از کمباین های مخصوص برداشت برنج از جمله کاهش ضایعات، کاهش هزینه تولید، افزایش ضریب برداشت و ...، نکته مهم در برداشت مکانیزه را تسریع در عملیات برداشت برنج و آماده سازی زمین برای نشاء مجدد و پرورش رتون دانست.

رییس سازمان در ادامه با اشاره به اعتبارات 42 میلیارد ریالی بانک های نشاء و اعتبارات کمک های فنی و اعتباری و افزایش تعداد بانک های نشاء فعال استان از 35 واحد در سال 91 به بیش از 100 واحد در سال 92، سطح نشاء مکانیزه را در سال جاری 46760 هکتار اعلام کرد که نسبت به سال قبل از رشد 21 درصدی برخوردار بوده است.

عظیمی در پایان با ذکر این مطلب که برداشت مکانیزه برنج استان با کمباین های مخصوص برداشت برنج در سال 91 در سطح 76340 هکتار بوده است پیش بینی کرد در سال جاری این سطح با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته به حدود 000/90 هکتار برسد و با تمهیدات انجام گرفته پیش بینی می شود 000/20 هکتار سطح نشاء مجدد و 000/60 هکتار سطح پرورش رتون را داشته باشیم که به تولید حدود 000/160 تن منجر خواهد شد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.